Brak nawet jednego zęba ma niekorzystny wpływ na cały układ żucia doprowadzając do zmian w zachowaniu i ułożeniu pozostałych zębów. Wpływa także negatywnie na rozkład sił podczas jedzenia pokarmów. Dlatego każdy brak w uzębieniu należy odbudować.

Uzupełniać brakujące zęby można na wiele sposobów, jednym z najbardziej naturalnych jest zastosowanie implantu stomatologicznego.

Implant stomatologiczny stanowi sztuczny korzeń, na którego podstawie odbudowywany jest ząb za pomocą korony protetycznej. Wykonany jest z tytanu najwyższej jakości, posiada stosowne certyfikaty Unii Europejskiej – jest traktowany jak urządzenie medyczne. Dzięki takiej budowie: implanty jako fundamenty pod indywidualnie wymodelowane zęby można uzyskać efekt jak najbardziej zbliżony uzębieniu naturalnemu.

Implant jest jest dla organizmu całkowicie obojętny tzn., że organizm człowieka nie traktuje go jako ciało obce, wręcz przeciwnie – implant bardzo dokładnie zrasta się z kością „na sztywno”. Implanty stosowane w naszej klinice produkowane są w Niemczech przez renomowaną firmę Osstem. Implanty są obecnie najlepszym sposobem rozwiązania problemu wszelkich braków zębowych. Dzięki implantom można uzupełnić zarówno pojedynczy ząb jak i całkowite bezzębie.

​Etapy zabiegu:

1. Konsultacja – dzieli się na dwie wizyty. Po wstępnej ocenie, pacjent zostaje skierowany na badania i tomografię komputerową zębów (CBCT). Kolejna wizyta to szczegółowe omówienie planu działania i kosztów leczenia. Po drugiej konsultacji określa się czy jest potrzebny zabieg regeneracji kości lub zabieg podniesienia zatoki szczękowej. Ocenia się, iż obecnie regeneracja kości staje się niezbędna w 40% przypadków wszystkich zabiegów implantacji. Sterowana Regeneracja Kości i Tkanek stała się więc częścią standardowego postępowania w leczeniu ubytków kości.
  2. Drugim krokiem po analizie tomografii jest zabieg wszczepienia implantu. Zabieg wykonywany jest w miejscowym znieczuleniu i trwa około 60 minut. Rana zamykana jest bardzo dokładnie za pomocą kilku szwów, więc ból pozabiegowy jest niewielki i trwa zazwyczaj zaledwie kilka dni. Następuje okres gojenia który trwa od 2 do 6 miesięcy.
  3. Tydzień po zabiegu – bezpłatna kontrola pacjenta.
  4. Dwa tygodnie po zabiegu – bezpłatna kontrola pacjenta wraz z usunięciem szwów.
  5. Od trzech do sześciu miesięcy po zabiegu – bezpłatny zabieg odsłonięcia implantu, czyli wykonanie niewielkiego nacięcia dziąsła tuż nad implantem w celu umocowania śruby gojącej, która stworzy w dziąśle miejsce pod przyszłą koronę. Trwa to około 4 tygodnie.
  6. Pobranie wycisków pod pracę protetyczną. Wyciski te są wysyłane do specjalistycznego laboratorium protetycznego, które wykonuje dla pacjenta indywidualną koronę i łącznik protetyczny.
  7. Przykręcenie, lub zacementowanie uzupełnienia protetycznego.

​Przeciwwskazania

• Osteoporoza leczona bisfosfonianami
  • Pacjenci z nieuregulowaną cukrzycą
  • Pacjenci z aktywną chorobą nowotworową
  • Pacjenci leczeni lekami immunosupresyjnymi, np. po przeszczepach
  • Pacjenci z nieleczonym nadciśnieniem
  • Pacjenci z poziomem cukru we krwi przekraczającym normę
  • Pacjenci z poziomem cholesterolu przekraczającym normę
  • Pacjenci poniżej 21go roku życia
  • Pacjenci palący powyżej 5 papierosów dziennie, dłużej niż 5 lat
  • Pacjenci z aktywną paradontozą

​Przed zabiegiem:

Najważniejsze jest aby jama ustna pacjenta była zdrowa i pozbawiona ognisk infekcji bakteryjnej, które mogłyby zaburzyć gojenie. Przed zabiegiem wszczepienia implantu poleca się wykonać profesjonalną higienizację, która polega na usunięciu kamienia nazębnego, płytki bakteryjnej i instruktażu optymalnej higieny. Warto też wyleczyć wszystkie ubytki próchnicowe oraz zmiany zapalne wywołane infekcją bakteryjną zębów leczonych kanałowo w okolicy planowanego wszczepienia implantu. Zabiegi te znacząco obniżą ilość bakterii w ustach i przyczynią się nie tylko do lepszego wgajania implantu, ale też do poprawy zdrowia ogólnego. Oczywiście każdy pacjent znajduje się w innej sytuacji, a lekarz podczas konsultacji informuje jakie leczenie podstawowe jest potrzebne przed wszczepieniem implantu.

Zobacz efekty naszych zabiegów

Efekty zabiegów