1-3 zabiegi co 6 miesięcy Najlepszy efekt

brak śladów Po zabiegu
4-12 miesięcy Trwałość efektu

Wskazania

Bruksizm to mimowolne zaciskanie oraz zgrzytanie zębami, szacuje się że pacjent może wtedy zaciskać zęby nawet 10 razy mocniej niż w trakcie jedzenia. Schorzenie doprowadza do uszkodzenia zębów (ścierania i pękania, rozchwiania, ubytków klinowych), przyzębia (zaniki przyzębia, krwawienie dziąseł) oraz zmian zwyrodnieniowych stawów skroniowo-żuchwowych (bolesność stawów, trzaski lub przeskakiwanie żuchwy i jej ograniczona ruchomość). Dochodzi także do wzmożonego napięcia mięśni głowy i szyi dochodzi często do silnych dolegliwości bólowych w obrębie głowy.

Leczenie bruksizmu polega na ograniczeniu nadmiernej aktywności mięśni żwaczy poprzez iniekcję toksyny botulinowej lub zastosowanie indywidualnie zaprojektowanej szyny relaksacyjnej, która chroni zęby przed ich uszkodzeniem w wyniku tarcia.

Szyna, mimo że skutecznie zapobiega konsekwencjom bruksizmu, nie leczy jego przyczyny tak jak toksyna botulinowa.
Badania pokazują, że u części pacjentów po około trzech zabiegach schorzenie może samoistnie ustąpić.

Przeciwwskazania

• nadwrażliwość na toksynę botulinową typu A lub którykolwiek z pozostałych składników Azzalure/Botoxu,
  • infekcje w proponowanych miejscach wstrzyknięć,
  • ciąża i karmienie piersią,
  • dysfunkcja przekaźnictwa nerwowo-mięśniowego,
  • miastenia rzekomoporaźna, zespół Eaton-Lamberta, stwardnienie boczne zanikowe, padaczka, porażenie nerwów.